CRM فقط یک نرمافزار نیست
چرا برخی از سازمانها در پیادهسازی CRM شکست میخورند و چگونه یکی از آنها نباشیم
CRM فقط یک نرمافزار نیست
بله، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در قالب یک نرمافزار تولید شده است، اما چیزی فراتر از یک نرمافزار است. در جامعترین شکلش، CRM یک راهکار کاملا جدید برای کسبوکار است که مشتریان را در مرکز فعالیتهای شما قرار میدهد. برای بهرهبردن از تمام مزیتهای CRM لازم است نگاهی دوباره به فعالیتهایی بیاندازید که ارتباط مستقیمی با مشتریان دارند. این کار آسانی نیست و اغلب نمیتوان به سرعت آن را تشخیص داد. شرکتهای زیرک با استفاده از CRM به سرعت این فعالیتها را شناخته و سریعا آن را یاد میگیرند. شرکتهای نه چندان زیرک نیز نمیتوانند آنها را تشخیص داده و بالطبع خود را به سختی میاندازند.
CRM فقط یک Excel بهتر نیست
این مورد شکل دیگری از مورد ۱ است، اما آنقدر دارای اهمیت است که میتوان به طور جداگانه به آن پرداخت. درست است که CRM در ابتدا کار خود را به عنوان محلی برای ذخیره اسامی، آدرسها و دیگر اطلاعات فروش مشتریان شروع کرد، اما شرکتهای هوشمند سریعا میفهمند که CRM چیزی بسیار فراتر از این موارد است. CRM یک دید ۳۶۰ درجه از مشتریان و تعاملات مشتریان با شرکتتان ارائه خواهد داد. با استفاده هوشمندانه از قابلیتهای CRM، شما میتوانید میزان فروش را افزایش داده، نتیجه کار را بهبود بخشیده و وفاداری مشتریان را شکل دهید. مواردی که ذکر شد چیزی بسیار فراتر از یه خاطر آوردن نام و آدرس مشتریان است.